Фастів онлайн » Політика та экономіка » Нові маніпулятивні технології: соціологи на службі політиків

Нові маніпулятивні технології: соціологи на службі політиків

0
Нові маніпулятивні технології: соціологи на службі політиків

Що ближче до виборів, то більш фантастичні рейтинги кандидатів можна побачити в опублікованих даних соціологічних досліджень. Як завжди, напередодні виборів з'являється безліч соціологічних компаній, що буквально атакують виборця результатами своєї роботи. На даний момент можна досить чітко визначити основну тональність даних, які «викидають» у ЗМІ. Після перегляду різноманітних рейтингів навіть у неспеціаліста в галузі соціології виникає стійке враження, що реальних претендентів на перемогу лише двоє – Віктор Янукович і Юлія Тимошенко. Іншої альтернативи немає. Тому всім і кожному пропонують зробити вибір саме з цих кандидатів.
Чи випадкова поява таких даних? Без сумніву, ні. Соціологія в Україні давно перетворилася на інструмент передвиборчої боротьби і ввійшла в арсенал агітаційно-пропагандистських засобів. Це помітно з результатів опитувань, які залежать виключно від політичної ангажованості того чи іншого дослідницького центру. Так, наприклад, за результатами дослідження Національного інституту стратегічних досліджень при президенті України, у вересні рейтинг Віктора Ющенка становив 7,4%, тоді як, за результатами досліджень інших соціологічних компаній, він перебуває в межах статистичної похибки і становить 2-3%.
Очевидно, що фірми, інкорпоровані у передвиборчі штаби, робитимуть все можливе, щоб показати зміцнення позицій саме свого кандидата. Навіть за відсутності реального зростання можна змусити населення повірити у лідерство певного політика – шляхом заниження рейтингів опонентів. У цьому світлі цілком зрозумілим стає поява даних, які свідчать, що Юлія Тимошенко, «залізно» виходить у другий тур разом із Віктором Януковичем, а Арсеній Яценюк жодним чином до нього не потрапляє.
Останній приклад такого дослідження – це дані, представлені компанією «Социс», згідно з якими рейтинг Тимошенко за останні два місяці нібито зріс, Яценюка – істотно знизився. Схожі дані нещодавно опублікувала й компанія «TNS Україна». Нагадаємо, що директором обох компаній є одна й та сама людина – Микола Чурилов. Дивує те, що «Социс» після скандалу щодо суперечливих результатів екзит-пулу на виборах президента 2004 року і явної симпатії до Януковича, тепер, очевидно, співпрацює з його основним конкурентом...
Стає очевидним той факт, що основним завданням компаній і соціологічних служб, які працюють фактично в рамках серйозної політичної стратегії, визначеної Партією регіонів і БЮТ, є імітація боротьби на президентських виборах: Сходу проти Заходу, демократії проти тоталітаризму тощо. Мета даних дій проста: після перемоги однієї із сторін розділити владу в країні на двох.
Відповідно, основне завдання псевдосоціологіі – переконати виборця у фактичній безальтернативності виборів. Для цього насамперед слід усунути основного можливого конкурента (за вихід у другий тур) – Арсенія Яценюка. По суті, політичне знищення Яценюка шляхом нівелювання його рейтингу до рівня непрохідного – це один із пріоритетів Юлії Тимошенко, адже:
– по-перше, Віктор Янукович лідирує в перегонах і навряд чи боїться конкуренції за вихід у другий тур;
– по-друге, Арсеній Яценюк і Юлія Тимошенко борються за виборця на одному електоральному полі, особливо в західних та центральних регіонах України.
Тож цілком логічно в цьому контексті звучать слова Юлії Володимирівни, опубліковані в Інтернет-виданнях з посиланням на Віталія Мороза, аналітика Громадського форуму «Наше місто»: «Потрібно терміново підготувати потрібне соцопитування і показати всім, що рейтинг Яценюка впав нижче плінтуса. Не важливо, хто це озвучить, – важливо всім це підхопити і пояснювати, що в Яценюка не може бути серйозної підтримки населення й усі попередні соцопитування куплені ним за гроші Фірташа».
Скандал у прямому ефірі за участю прем'єр-міністра в програмі Савіка Шустера на телеканалі «Україна» 24 вересня показав, що домовленості про взаємодію між ПР і БЮТ є.
Незважаючи ні на що, багато людей довіряє даним соціологічних досліджень і часто саме на їх основі робить свій вибір на користь того чи іншого кандидата. Тому такі методи, як публікація соціологічних даних, і далі використовуватимуться в жорсткій конкурентній боротьбі за президентське крісло.

Гаврилечко Юрій,
Експерт Фонду суспільної безпеки


{link_on_forum}



Думки в голос:


  • Коментарі
  • "Вконтакте"
  • FaceBook

Інформаційне повідомлення

Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі в даній статті.

Фотогалерея

Останні 10 фото з ГАЛЕРЕЇ Фастова

  • Дубравушка Club (заміський комплекс) 2

    Дубравушка Club (заміський комплекс) 2

    Категорія: Дубравушка Club (заміський комплекс)
    Коментарі (0)
  • Дубравушка Club (заміський комплекс) 1

    Дубравушка Club (заміський комплекс) 1

    Категорія: Дубравушка Club (заміський комплекс)
    Коментарі (0)
  • Королева и её подданные

    Королева и её подданные

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (0)
  • Фастів сучасний 120

    Фастів сучасний 120

    Категорія: Фастів сучасний
    Коментарі (0)
  • Фастів сучасний 119

    Фастів сучасний 119

    Категорія: Фастів сучасний
    Коментарі (0)
  • Фастів сучасний 118

    Фастів сучасний 118

    Категорія: Фастів сучасний
    Коментарі (0)
  • Маммилярия 133

    Маммилярия 133

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (0)
  • не знаю 132

    не знаю 132

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (0)
  • Scilla bifolia 131

    Scilla bifolia 131

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (0)
  • Весна не за горами 130

    Весна не за горами 130

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (0)
 
Січень 2017
1Нд2Пн3Вт4Ср5Чт6Пт7Сб8Нд9Пн10Вт11Ср12Чт13Пт14Сб15Нд16Пн17Вт18Ср19Чт20Пт21Сб22Нд23Пн24Вт25Ср26Чт27Пт28Сб29Нд30Пн31Вт
Выбранный президент обмену и возврату не подлежит. http://israel4u.ru/ экскурсии из нетании туры в израиль. Иной и не ведает, как он богат, покуда не узнает, какие богатые люди всё ещё обворовывают его.
Останні оголошення на FASTIV.com.ua

Продаж

Кормушка самосвал для зимней рыбалки  0,42 л.
16 грудня 2016
Кормушка самосвал для зимней рыбалки 0,42 л.

Продам кормушку-самосвал для прикормки рыбы. Может служить, как для зимней, так и для летней рыбалки. Кормушка предназначена доставлять вашу…

Купівля

Куплю б/в металопластикові вхідні двері
30 вересня 2015
Куплю б/в металопластикові вхідні двері

Куплю б/в металопластикові вхідні двері. 0503256372

Послуги

Доставка Воды
30 листопада 2016
Доставка Воды

Доставка бутилированной воды тм Эталон. Сертифицированная. Глубина скважины 323м. Доставка раз в неделю. Залоговая цена 1-го бутля-110грн.…