Фастів онлайн » Історичні начерки » Екскурсія у минуле.

Екскурсія у минуле.

0

Спливала середина ХІХ століття. Російська Імперія починала в Україні велике будівництво залізничних шляхів. Біля 30 тисяч людей були задіяні на будівництві першої в Україні Києво-Балтської залізниці.

 

Екскурсія у минуле

 

Три дивізії солдат, багато штрафників, селяни, примусово пригнані з прилеглих сіл…. Літом 1866 року порушили патріархальну тишу містечка Семена Палія — біля міста Фастова почали прокладати рейки нової дороги. Роботи велися на низькому технічному рівні, не додержувались будь-які елементарні умови безпеки праці. Тільки через чотири роки, 7 червня (20 травня) 1870 року було відкрито рух поїздів. Ця дата і вважається початком існування Південно-Західної залізниці. 26 травня 1870 року (за старим стилем), на станції Фастів з`явилась об`ява про відкриття руху пасажирських поїздів. Вантажний рух розпочався на декілька місяців пізніше, після усунення численних порушень і недоробок. Наприклад, мости були побудовані з такою якістю, що тільки за перший рік експлуатації було перевитрачено біля 300 000 рублів.
Незабаром уряд імперії вирішив будувати залізниці не казенним коштом, а залучувати до цієї справи акціонерів, яким було гарантовано великі пільги. Стало з`являтися багато різних об`єднань, яким казна і продавала не тільки концесії, але також й існуючі залізниці. Влітку 1870 року на базі існуючої Києво-Балтської залізниці було створено товариство Києво-Брестської залізниці, яке викупило лінію Київ – Жмеринка, і станція Фастів вже належала цій (Києво-Брестській) залізниці.
Виникнення, будівництво й функціонування маловідомої Фастівської залізниці пов`язано, в першу чергу, з відомими цукровими магнатами Бобринськими. Цукор та інші продукти сільськогосподарського виробництва доставлялися на станції Києво-Брестської та Харківсько-Ніколаївської ліній гужовим транспортом, тобто, підводами, що завдавало зайвого клопоту та збільшувало ціну.

Міністр Шляхів Сполучення Російської Імперії (1869-1871 рр.), генерал-лейтенант, граф Володимир Олексійович Бобринський активно лобіював перед царем будівництво залізниці по землях своїх маєтків. У листопаді 1873 року Імператором був затверджений Статут товариства Фастівської залізниці. По плану вона мала з`єднати невеличке провінційне містечко Фастів Києво-Брестської залізниці зі станцією Знаменка Харківсько-Ніколаєвської лінії. У склад правління товариства увійшли відомі залізничні магнати Поляков, Варшавський, Губонін та ін.
Граф В.О.Бобринський переконав акціонерів товариства в тім, щоб залізницю прокладали неподалік його цукрових заводів та побудували відгалуження до Черкас, маючи на увазі вихід до річкових портів. Таким чином були побудовані станції Бобринська (нині ім.Тараса Шевченка), та Сміла. Рух на лініях Фастів — Знаменка та Бобринська — Черкаси був відкритий 7 грудня 1876 року, про що свідчить повідомлення губернатора 23 листопада 1876 року: «В отчетном (1876) году окончена постройкой Фастовская железная дорога, соединяющая станции Фастов Киево-Брестской ж.д. со станцией Знаменка Харьковско-Николаевской линии. 23 ноября на вновь открытой дороге началось правильное движение пассажирских и товарных поездов». Залізниця іменувалась Фастівською, але управління цієї дороги знаодилося спочатку у м.Сміла, а згодом було переведено до ст.Бобринська, мабуть, не без втручання всесильного графа. Тепер зрозуміло, чому поїзди з Фастова на Південь, на ст.Цвіткове звертають на ст.ім.Т.Шевченка (в минулому Бобринську), і йдуть далі на Південь.


генерал-лейтенант, граф Володимир Олексійович Бобринський

У 1875-1876 роках, за проектом архітектора Валеріана Куліковського, у Фастові було збудовано будівлю вокзалу. Стіни виконані з цегли, над пасажирськими платформами зведено металевий намет.


Острівне розташування вокзалу та наявність двох маневрових парків, Київського і Фастівського, свідчать про те, що будувався він одночасно для казенної Києво-Брестської та приватної Фастівської залізниць.

 

у Фастові було збудовано будівлю вокзалу

 

У той же час, за його проектом, на ст.Фастів було зведено оборотне паровозне депо. Автор забудови навколо вокзалу – підполковник Копанський. Відомо, що з 1894 року правління Фастівської залізниці очолив відомий залізничний магнат Лазарь Якович Поляков.
Приватні залізниці не витримували покладених на них надій як уряду, так і власників. Очікуваних прибутків не було, навпаки, збитковість, внаслідок низької якості будівництва, оснащення відсталою технікою, незадовільна експлуатація та використання величезних коштів на утримання апарату управління, призвела до того, що дрібні акціонерні товариства усвідомили необхідність об`єднання. Товариство Києво-Брестської залізниці, разом з іншими, у червні 1878 року злилось із товариством Південно-Західних залізниць, яке об`єднало своїм керуванням дві тисячі верст. Станція Фастів опинилася в складі Південно-Західних залізниць.
В кінці ХІХ століття царський уряд змінив свою політику стосовно залізниць і почав їх викуповувати у приватних товариств. У січні 1895 року Південно-Західна залізниця знову стає казенною, а через два роки, (1897 р.) була викуплена і приєднана до неї приватна Фастівська залізниця (Фастів — Знаменка).

 

Продовження читайте на форумі.



{link_on_forum}



Думки в голос:


  • Коментарі
  • "Вконтакте"
  • FaceBook

Інформаційне повідомлення

Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі в даній статті.

Фотогалерея

Останні 10 фото з ГАЛЕРЕЇ Фастова

  • Дубравушка Club (заміський комплекс) 2

    Дубравушка Club (заміський комплекс) 2

    Категорія: Дубравушка Club (заміський комплекс)
    Коментарі (0)
  • Дубравушка Club (заміський комплекс) 1

    Дубравушка Club (заміський комплекс) 1

    Категорія: Дубравушка Club (заміський комплекс)
    Коментарі (0)
  • Королева и её подданные

    Королева и её подданные

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (15)
  • Фастів сучасний 120

    Фастів сучасний 120

    Категорія: Фастів сучасний
    Коментарі (0)
  • Фастів сучасний 119

    Фастів сучасний 119

    Категорія: Фастів сучасний
    Коментарі (0)
  • Фастів сучасний 118

    Фастів сучасний 118

    Категорія: Фастів сучасний
    Коментарі (0)
  • Маммилярия 133

    Маммилярия 133

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (6)
  • не знаю 132

    не знаю 132

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (5)
  • Scilla bifolia 131

    Scilla bifolia 131

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (5)
  • Весна не за горами 130

    Весна не за горами 130

    Категорія: borisovich (цветы)
    Коментарі (5)
 
Травень 2018
1Вт2Ср3Чт4Пт5Сб6Нд7Пн8Вт9Ср10Чт11Пт12Сб13Нд14Пн15Вт16Ср17Чт18Пт19Сб20Нд21Пн22Вт23Ср24Чт25Пт26Сб27Нд28Пн29Вт30Ср31Чт
Ну хорошо, я не права, но ты же можешь, по крайней мере, попросить у меня прощения? http://kozaniye-divani.ru/ маленькие кожаные угловые диваны. Женщина бывает так мила, что трудно представить ее женой...
Четыре этапа человеческой жизни: ещё нет, уже да, ещё да, уже нет успешно организовывает автобусные туры в Европу на протяжении 13 лет Если виноватых нет, значит, они уже у власти.
Останні оголошення на FASTIV.com.ua

Продаж

Кормушка самосвал для зимней рыбалки  0,42 л.
16 грудня 2016
Кормушка самосвал для зимней рыбалки 0,42 л.

Продам кормушку-самосвал для прикормки рыбы. Может служить, как для зимней, так и для летней рыбалки. Кормушка предназначена доставлять вашу…

Купівля

Куплю б/в металопластикові вхідні двері
30 вересня 2015
Куплю б/в металопластикові вхідні двері

Куплю б/в металопластикові вхідні двері. 0503256372

Послуги

Ремонт монтаж строительство
21 грудня 2017
Ремонт монтаж строительство

Бригада опытных строителей выполнит внутренние-отделочные работы. Выполняем в совершенстве: Шпаклевку (в народе безпесчанка) под…